Avizarea cabinetelor de medicina dentară se face întocmind condiţiile prevăzute de Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii , al OMSP nr 1338/31.07.2007 şi a O.G. 124/1998reactualizată în noiembrie 2006. În vederea amenajării şi autorizării unui cabinet de medicină dentară aveţi de parcurs următoarele etape: 1. Alegeţi forma de organizare a cabinetului de medicină dentară: CMI sau SRL 2. Amenajaţi cabinetul pentru a corespunde următoarelor criterii de evaluare: - acceptul vecinilor, acolo unde este cazul (nu este necesar în cazul unui cabinet deja existent) - pentru societăţile comerciale: acte de înfiinţare firmă (act constitutiv, certificat de înregistrare la Registrul Comerţului) - certificatul de membru CMDR - asigurare malpraxis în termen de valabilitate - contract de incinerare pentru deșeurile infecțioase - recomandare asistentă, dacă este cazul - registru de consultaţii - fişe medicale - caiet de sterilizare, care va conţine: numărul şarjei şi conţinutul pachetelor, data şi ora de debut şi de sfârşit ale ciclului, temperatura la care s-a efectuat sterilizarea, rezultatele indicatorilor fizico-chimici şi biologici, numele şi semnătura persoanei responsabile cu sterilizarea ( descarcă aici un model de caiet de sterilizare) - registru de evidenţă a temperaturilor de refrigerare (descarcă modelul aici) - pungi şi benzi indicator fizico-chimic de sterilizare - chitanţiere personalizate / casă de marcat - orarul cabinetului - firmă stradală sau de interior în conformitate cu Decizia nr 36/2009 a CMDR (descarcă aici) - circuite profesionale - spaţiul în care este amplasat un unit dentar va fi prevăzut cu o chiuvetă racordată la apă caldă şi rece şi la reţeaua de canalizare din localitate - dezinfectante aprobate de M. S. - echipament de protecţie - trusa de urgenţă (descarcă aici) - dotare minimă necesară (descarcă aici) - frigider, termometru pentru măsurarea temperaturilor, grafic de temperatură (descarcă modelul aici) - două grupuri sanitare: unul pentru pacienţi şi unul pentru personalul sanitar - schiţa spaţiului - suprafaţă cabinet (9 mp / unit) - sala de aşteptare ( 1/1,5 mp /persoană în cazul cabinetelor pentru adulţi sau 1,5/2 mp/persoană în cazul cabinetelor pentru copii) - sterilizare (conform ordinului 961/2016 - descarcă aici ) - spaţiu administrativ: birou -spaţiu de depozitare - vestiar. 3. Pentru obținerea Certificatului de avizare, pregătiţi un dosar care trebuie să cuprindă: - cerere tip (CMI descarcă aici, SRL descarcă aici) - dovada deţinerii spaţiului (contract de comodat, închiriere, concesiune, act de proprietate) - schiţa spaţiului - orarul cabinetului - copie asigurare malpraxis - copie contract de incinerare - copie caiet de sterilizare - copie după chitanţa de plată pentru firma stradală. - taxa de avizare (se plăteşte la sediul CMD Maramures) Pentru SRL, se adaugă la dosarul de avizare : copie după Certificatul de înregistrare de la Registrul Comerţului, Actul constitutiv al firmei (statut şi act adiţional acolo unde este cazul) * Notă : pentru actele depuse la dosar în copie se va prezenta originalul pentru conformitate; cotizaţia va fi achitată la zi. Odată completat, dosarul dumneavoastră va fi preluat şi analizat de către comisia de avizări-acreditări a CMD Maramures. O echipă formată din doi membri ai acestei comisii se va deplasa la cabinetul dumneavoastră pentru a constata veridicitatea datelor analizate. Termenul legal de acordare al avizului este de 30 de zile lucrătoare din ziua efectuării controlului. Vă dorim să aveţi parte de o carieră cât mai frumoasă!